>Klubben
Klubben2021-08-29T14:54:42+02:00

Alla välkomna oavsett ålder och ridnivå

Enskede Ridsällskap är en mötesplats för barn, ungdomar och vuxna med intresse för hästar och ridning. Oavsett om man är intresserad av hästar och gemenskap eller tävlar.

Vi är en ideell förening som funnits sedan 1946. Med våra drygt 700 medlemmar är vi en av Stockholms största ridklubbar. Vi bedriver vår verksamhet i nära samarbete med Enskede Ridskola där vi också har vår hemvist.

Vi är en av åtta ridklubbar i Stockholm som har egen fritidsledare. Tillsammans med vår fritidsledare, ungdomssektion och medlemmar från föreningen erbjuder vi bland annat skötarkurser, stallvärdsutbildningar och andra roliga och utvecklande aktiviteter såsom rykttävlingar, bowling- och filmkvällar och mycket mycket annat.

Dessutom arrangerar vi programridningar, clinics och en medlemsdag. För dig som vill tävla, oavsett om du är barn eller vuxen, finns allt från prova-på-tävlingar till tävlingar på högre nivåer.

Vår målsättning är att kunna erbjuda en trygg, säker och utvecklande fritid samtidigt som vi värnar om hästens bästa.

Och inte minst, det ska vara kul!

Vi ses i stallet!

RIDSKOLAN ELLER KLUBBEN, VEM ANSVARAR FÖR VAD?

Enskede Ridsällskap (klubben)

• Tävlingsverksamhet
  • Barn- och ungdomsverksamet (inklusive fritidsledare)
  • Clinics, programridningar, föreläsningar, etc.
  • Familje-/medlemsdag
  • Olycksfallsförsäkring

Är en ideell, medlemsdriven förening.

Enskede Ridskola

• Hästar
  • Ridinstruktörer
  • Stallpersonal
  • Märkesteori
  • Märkestagning

Allt som krävs för att erbjuda och genomföra ridlektioner såväl i  grupp som privat. Det är hit du vänder dig för att ställa dig i kö/anmäla dig till ridning och få information om priser, scheman, etc.

Mer information samt kontaktuppgifter hittar du på Enskede ridskolas egen hemsida.