Fritidsledaren

>>>Fritidsledaren
Fritidsledaren2022-05-16T20:45:04+02:00

Just nu söker Enskede Ridsällskap i samarbete med Enskede Ridskola efter ny fritidsledare.

Känner du någon eller kanske själv är intresserad av tjänsten, så kan du läsa mer om tjänsten här och hur du kan söka jobbet. Du hittar mer information om jobbet här:

Jobbannons

Om verksamheten

Enskede Ridskola grundades 1945 och är därmed en av Sveriges äldsta ridskolor. Den ligger vid
Enskede gård i Stockholms kommun och har 22 hästar och 33 ponnys.

Enskede Ridsällskap driver sin verksamhet i nära samarbete med Enskede Ridskola. Enskede Ridsällskap är en ideell förening med omkring 600 medlemmar, varav ungefär hälften är barn och ungdomar.

Om rollen

Fritidsledarverksamheten är en viktig del av Enskede Ridsällskaps verksamhet, och fritidsledarens uppdrag är att aktivt medverka till en trygg och meningsfull fritid för barn och ungdomar på anläggningen utanför ridskolans lektionsverksamhet. Uppdraget ska utföras i nära samarbete och tät dialog med ridskolan, dess personal och föreningen.

Fritidsledaren ska uppmuntra och inspirera barn och ungdomar till aktivitet och deltagande i fritidsverksamheten på anläggningen, samt vara en god förebild i umgänget med hästar och människor och sprida kunskap om hästens välfärd.